Důkazem toho v jak relativně malém světě žijeme, je třeba crowfundingový server Kickstarter. Díky němu jsme narazili na partu nadšenců produkující pod značkou Anvi Original kvalitní a trendy batohy a cestovní peněženky.

ANVI sídlí v Hong Kongu a jsou to moc prima lidi. Sami jsou zcestovalí a vědí, co mladý člověk potřebuje k životu. A navíc to umí. V několika kampaních jim na jejich produkty přispělo více jak tři tisíce dychtivých fanoušků.

 

Více..

Tradice, kvalita a dokonalá vůně. Takhle výstižně by se dala popsat česká firma Aromka. Na trhu je aktuálně více než 30 let. A to už je léty prověřená tradice a tisícovky spokojených zákazníků.

Více...

bewooden_logo

 

Z Beskyd až na kraj světa. Takhle by se s nadsázkou dal popsat příběh ryze české firmy BeWooden. Pět mladých nadšenců se dalo dohromady a založili firmu na výrobu dřevěných doplňků.

Více...

 

Za vznikem značky stojí dva designéři, jeden z Anglie a druhý ze Švýcarska. S důslednou péčí o detaily a zaměřením na udržitelnost navrhuje značka Black+Blum originální výrobky, které navozují pocit pohody a oku lahodící estetiku.

Více..

Dnes je česká firma BOLL na trhu již 24 let a ve své nabídce má více než 50 typů produktů od baťůžků pro děti, outdoorové batohy, až po velké horolezecké krosny.

Více...

Je rodinná firma, která od roku 2017 na jižní Moravě vyrábí sypané bylinkové čaje, ale také směsi koření. Zkrátka voní to u nich ze všech stran. Produkty neobsahují aromata, ani žádné další přidané látky. Chuť, vůni a vzhled tvoří sama příroda. Bylinky jsou pečlivě vybrané a všichni zúčastnění dohlíží pečlivě na jejich kvalitu.

Více..

Logo Chic Mic

 

Německý startup Chic Mic vznikl v roce 2010. Na počátku byla výroba dárkových a papírnických potřeb. Ale jak to tak bývá, cesty jsou nevyzpytatelné a tak se majitelům dostal do ruky materiál PLA. Je to plast, ale zcela jiný než běžné typy plastů. A právě PLA přispěl k obrovskému boomu této značky. Je založen na rostlinném cukru získávaném z cukrové třtiny, kukuřičného škrobu nebo manioku.

Více..

Na severním pobřeží anglického hrabství Cornwall vznikl dokonalý nápad v dokonalém designu. Ze zdánlivě neužitečných materiálů určených na skládku se firma Circluar and Co., dříve pod jménem R Cup, rozhodla navrhovat a vyrábět užitečné a udržitelné produkty.

Více...

 

V roce 2015 založili dva bratři Jevgenij a Vladimir z Litvy značku Crazy Horse Craft. Pouzdra a peněženky na telefony, iPady či McBooky v sobě snoubí nádech moderní doby s vůní kůže, dálek a dobrodružství.

Více...

Šlechetný holandský počin, který svými skutky přispívá k ochraně Matičky přírody. Jejich cílem není profitovat, ale vyzdvihnout pozitiva recyklace a pomoct potřebným v nouzi. Značka Dopper pomáhá v Nepálu s budováním zdrojů pitné vody.

Více...

Logo Drinkit

 

Drinkit je tým mladých lidí který před pěti lety bez velkých ekonomických ambicí začal v Jeseníkách vyrábět skleněné lahve s designovým obalem. Jejich hlavní myšlenka vždy cílila především na udržitelný produkt, který má být nejen praktický a zdravější, ale má také pěkně vypadat.

Více..

 

Co dokáže na cestách nahradit hrnek espressa? Pokud nechcete skončit u rozpustné kávy, nabízí se káva filtrovaná. A tak postupně vznikly jednorázové sáčky s filtrovanou kávou, kterou si můžete připravit kdekoliv, a zaberou ve vašich zavazadlech jen minimum místa. Stačí mít po ruce jen horkou vodu, přelít kávu v papírovém pytlíku a rázem je šálek lahodného moku na světě. Vybrat si lze z prémiových káv z Brazílie, Kolumbie a mnoha dalších tradičních zemí, proslulých pěstováním kávy.

Více...

Nerezová plechovka na jídlo Elephant

 

Už v roce 2015 si šly za svým cílem a na crowdfundingovém serveru vybrali více jak 600 000 Kč, což stačilo na rozjezd firmy a rozšíření portfolia nejen o obědové boxy, ale také o další nerezové nádoby.

Více...

Když věci vnikají proto, že je tak cítíte, je to ta nejlepší možná varianta. Tereza a Johan jsou česko-švédský pár, který stojí za vznikem značky GoodWays v roce 2017. Mají blízko k přírodě a to je přivedlo až k myšlence snížení závislosti na jednorázových plastových výrobcích. Na počátku byla skleněná láhev GoodGlass, která na sebe postupem času nabalovala další výrobky jako termosky, či jídelní boxy. 

Více..

Fixed

Kvalita produktů je pro značku Fixed rozhodující. Snaží se ji zajistit jak důkladným testováním, tak zejména vlastním vývojem a výrobou. Než se výrobek dostane až k vám, prochází těmi nejnáročnějšími testy, aby zákazník dostal na stůl ten nejkvalitnější výrobek v prvotřídním designu.

Více..

logo IWAS

 

Věděli jste, co je to upcyklace, neboli anglicky upcycling? Je to přeměňování už dosloužilých produktů na věci úplně nové, které mohou sloužit ještě po dlouhou dobu. A přesně tím se zabývá belgická firma IWAS.

Více...

 

Při toulkách hipsterským berlínským Kreuzbergem jsme mezi spoustou menších bister a obchůdku narazili na jeden, který nás zaujal okamžitě. Peněženky, obaly, hodiny a hodinky. A všechny v originálním designu s potisky od mladých ilustrátorů, grafiků a fotografů.

Více...

Logo černé Johnny Urban

 

Za úspěchem značky Johnny Urban stojí tým nadšenců z německého Hamburku. Od roku 2016 si díky kvalitě a použitým materiálům vybudovali velmi dobrou pověst.

Více..

 

Jako tajfun vlétla v roce 2012 na český trh ostravská značka Kilpi. Za tu dobu dokázali dostat své produkty do více než 120 zemí světa. Kilpi je český výrobce soustředící se na outdoorové oblečení a doplňky, ale v jejich portfoliu naleznete i batohy a tašky do města.

Více...

Kvalita a udržitelnost, to je motto španělské společnosti Lefrik. Už od roku 2012 hledá Lefrik trvale udržitelnou cestu pro výrobu batohů. A určitě jsou na dobré cestě. Jejich batohy jsou totiž vyrobené z tkaniny, která vzniká z použitých recyklovaných PET láhví. 

Více...

Lurch logo

 

Německá firma LURCH vyvíjí a prodává své kuchyňské vybavení a produkty již od roku 1995. Touha usnadnit zákazníkům práci v kuchyni poskytováním funkčních produktů a obohacením jejich zkušeností s vařením o inovativní nápady je v popředí všeho, čím se Lurch zabývá.

Více...

 

Less is more, tedy méně je více, aneb ve zkratce LEMORY. Tak přesně tahle věta vystihuje myšlení kluků z brněnské firmy, která je na trhu od roku 2018. Nadčasové, jednoduché, ale hlavně funkční věci jsou jejich filozofií. Na trh přinesli za poměrně krátkou dobu své existence několik zajímavých produktů. Kožená pouzdra na iPhony a kožené minimalistické peněženky jsou jejich hlavní vlajkovou lodí.

Více...

makakaontherun logo

 

Makakaontherun je malý německý start-up, tvořený párem prima lidí, kteří tvoří pár i v soukromí. Kromě toho, že jsou dnes již poměrně úspěšní, snaží se pracovat i pro dobrou věc. Jednak se angažují jako dobrovolníci ve školách a hospicích, a také za každý prodej jde 1 Euro na podporu organizace Save the Childern a dalších.

Více..

monbento-logo

 

V roce 2009 objevil francouzský zakladatel značky Monbento Fabien Marreet krásu stylu japonských obědových boxů bento. A rozhodl se tuto japonskou tradiční krabičku na jídlo povznést na něco vyššího.

Více..

Unikátní kombinace tašky a batohu vznikla jako odpověď na řešení reálného problému. Jak si na kole odvézt domů nákup v tašce? Stačilo “pár chytrých hlav” a na světe byl Notabag. Jednoduše nakoupíte do tašky, kterou si potom hodíte na záda a můžete vyrazit s nákupem k domovu.

Více...

Logo Papero

 

Julia a Tim z německého Mnichova milují zvířata, přírodu a cestování jejich karavanem. A právě na toulkách přírodou se zrodila jejich touha žít po svém a pokusit se přinést tomuto světu trochu užitku. Jejich cestou se staly ekologicky šetrné, veganské, papírové výrobky.

Více...

 

Sandqvist od začátku kombinuje extrémně užitečné funkce a stylový, minimalistický design s jasným zaměřením na udržitelné materiály šetrné k životnímu prostředí. Jejich výrobky nejsou zamýšlené ke krátkodobému použití, ale naopak.

Více...

 

Značka SAYO, to je Sandra Zaneva, bulharská cvičitelka jógy. Tak trochu nespokojenost s jógamatkami dostupnými na trhu vedla Sandru k myšlence, vytvořit vlastní značku. Karimatky z ekologického materiálu, trvanlivé, neklouzavé po podlaze, antimikrobiální a antialergické, navíc vyrobené z netoxických materiálů.

Více...

Soulbottles logo

 

V roce 2011 vznikla německá firma Soulbottles a mise byla jednoduchá. Dát vzniknout lahvím na pití, které budou vyráběné lokálně a zcela bez plastů. Cílem společnosti je, aby všichni lidé jednali sociálně a ekologicky, udržitelně, konzumovali bez zbytečného zatěžování planety a mohli mít přístup k čisté pitné vodě.

Více..

Dva němečtí studenti Matze a Hans se v roce 2011 rozhodli najít obživu vlastní cestou. Když přišli do styku poprvé s dřevěnými hodinkami a brýlemi, bylo téměř rozhodnuto. Objemný design produktů je ovšem neuspokojil, a tak se vydali cestou minimalismu.

Více...

Thule, to je severská tradice ze Švédka stará více jak 75 let. A to už něco znamená. Ale pozor. Thule není žádný stařík. Ba naopak. Značka jde naproti aktuálním trendům. Je zaměřena na vývoj inteligentních a stylových produktů, které jsou ekologicky nezávadné, vysoce kvalitní, bezpečné a snadno použitelné.

Více...

 

Manželé Katka a Ondra se rozhodli zasvětit svůj čas a profesi nesmírně voňavé záležitosti. Jejich vonné svíčky jsou vyrobené z čistě přírodních materiálů. Sójové vosky, přírodní esenciální oleje a bavlněné knoty jsou v souladu s přírodou.

Více...

 

Na počátku roku 2015 se několik nadšenců z Litvy rozhodlo spojit moderní elektronické produkty se starým dobrým řemeslem a poctivými materiály. Dřevo, kov i kámen zpracovávají na originální pouzdra a obaly.

Více...